Za nami finał trzeciej edycji ogólnopolskiego Turnieju Trójgamicznego – Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych. Przez ostatnie miesiące wspólnie z młodzieżą z całej Polski tworzyliśmy przestrzeń do nauki, eksperymentowania i kreatywnego działania. Z 43 finałowych zespołów wyłoniliśmy trzy, których gry zachwyciły nas i jury innowacyjnością, dopracowaniem i ogromnym potencjałem.
Najlepsze drużyny Turnieju Trójgamicznego 2025:
- Almera Engineers (Kanton Katowice, Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach) z grą ALT.MURK – narracyjną przygodówką sci-fi o iluzjach, manipulacjach i rodzinnych poszukiwaniach.
- BoomBaller Studio (Kanton Warszawa, Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu) z grą History of Balls / HOB – turową strategią pełną humoru, wiedzy historycznej i… zombie.
- CTRL Games (Kanton Warszawa, Zespół Szkół Nr 36 im. Marcina Kasprzaka w Warszawie) z grą Under Control – dynamicznym roguelitem fantasy, w którym przemierzamy coraz bardziej niebezpieczne wymiary.
Jury w składzie: Kuba Karaś, Iza „9kier” Pogiernicka, Paweł Piotrowski, Jan Grochowski, Filip Kucharski i Paulina Michałowska, miało niełatwe zadanie – poziom finałowych projektów był imponujący.
Nagrody, które rozwijają
Zadbaliśmy o to, aby nagrody naprawdę wspierały rozwój młodych twórców. Dzięki współpracy z partnerami, przygotowaliśmy:
- Warsztaty w Anshar Studios
Pierwszą z nagród głównych dla wszystkich trzech zwycięskich drużyn jest wyjazd do siedziby Anshar Studios w Katowicach. Studio, znane m.in. z cyberpunkowego RPG „Gamedec” oraz współpracy przy tytułach takich jak Divinity: Original Sin II, Baldur’s Gate 3 czy Silent Hill 2, zaprosi laureatów do swojego centrum produkcyjnego. Na miejscu młodzież pozna tajniki projektowania postaci, budowania fabuły, produkcji gier AAA oraz procesów kreatywnych i technologicznych stosowanych w pracy nad największymi grami.
- Warsztaty w Stuidiu Motion Capture PJATK w Bytomiu
Druga nagroda główna to warsztaty w Studiu Motion Capture Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych (PJATK) w Bytomiu. Uczestnicy zobaczą z bliska, jak technologia motion capture wykorzystywana jest w grach, filmach, animacjach i medycynie. Będą mieli okazję przejść przez krótką sesję nagraniową, zapoznać się z nowoczesnym sprzętem oraz porozmawiać z ekspertami z branży.
Nie tylko podium – doceniliśmy wyjątkowe talenty!
Ogólny pomysł i wpływ społeczny gry:
- MCX Studio (Kanton Lublin, Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Leżajsku) – za świadome połączenie tematu społecznego z mechaniczną stroną rozgrywki.
Gameplay i mechanika:
- BoomBaller Studio (Kanton Warszawa) – za dynamiczny i dobrze zbalansowany system gry turowej.
Elementy światotwórcze, narracyjne i klimat gry:
- Almera Engineers (Kanton Katowice) – za głęboką, przemyślaną narrację i sugestywną atmosferę.
Spójność designu (ex aequo):
- Sigma Games Inc. (Kanton Gdańsk, Zespół Szkół „Elektryk” im. Noblistów Polskich w Słupsku) – ze szczególnym wyróżnieniem graficznym
- BoomBaller Studio (Kanton Warszawa)
- Almera Engineers (Kanton Katowice)
Jakość oprawy audio:
- Almera Engineers (Kanton Katowice) – za bogate i klimatyczne udźwiękowienie
- Honorable mention: CTRL Games (Kanton Warszawa) – za ciekawe podejście do warstwy dźwiękowej
Jakość oprawy graficznej:
- JVELK (Kanton Lublin, Zespół Szkół Energetycznych im. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie) – za wyróżniający się styl wizualny
Spójność warstwy audiowizualnej:
- Almera Engineers (Kanton Katowice) – za świetne połączenie obrazu i dźwięku
- Honorable mention: Catnip Addict (Kanton Poznań, Zespół Szkół Technicznych im. Waldemara Gostomczyka w Ostrowie Wielkopolskim) – za oryginalną interpretację stylu
Wykonanie techniczne:
- Almera Engineers (Kanton Katowice) – za dopracowaną, stabilną i funkcjonalną wersję gry
- Honorable mention: Heartbeat Echo (Kanton Kraków, Zespół Szkół Ekonomicznych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Rzeszowie) – za wysoki poziom techniczny w prototypie
Mamy nadzieję – do zobaczenia na kolejnej edycji!