FAQ

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2025

Czy w filmie z LAN party dopuszczalne jest użycie muzyki/efektów dźwiękowych dostępnych do wykorzystania na licencji pozwalającej na ponowny użytek w celach komercyjnych?
Tak.

Czy kategoria oceny pod tytułem kolorystyka z Kamienia o Logo jest powiązana z samym kamieniem o Kolorystyce?
Nie, zadania są oceniane osobno.

Czy merchandising może dotyczyć produktów reklamujących zespół zamiast gry?  
Nie. Merch ma być skupiony na grze i zbudowany w oparciu o grafiki z gry lub nawiązujące do niej stylistyką. Wykorzystajcie też kolorystykę waszej produkcji.

Co jest wliczane do limitu assetów?
🟢 Do limitu nie wchodzą:

    • Zasoby które są domyślnie dostępne w ramach danego narzędzia, przykładowo:
      • Domyślne zasoby programów audio, programów graficznych, silników, czy innych powiązanych programów
      • Elementy, które można traktować jako niezbędne do działania danego narzędzia / pluginu / rozszerzenia
    • Rozszerzenia do programów, z których korzystacie i które rozszerzają funkcjonalność danego narzędzia, przykładowo:
      • Plugin dodający funkcjonalność 2D do Unreala
      • Plugin pozwalający budować poziomy w Godocie
      • Plugin wprowadzający większe możliwości dostosowywania inspektora w Unity
    • Rozszerzenia programów graficznych, przykładowo:
      • Pluginy dodające kości do postaci
      • Biblioteki pędzli, palet kolorów
    • Biblioteki audio
      • Biblioteki instrumentów, syntezatorów (VSTi) oraz sampli
    • Efekty dźwiękowe, pod warunkiem że są dostępnie nieodpłatnie. Każdorazowe wykorzystanie takiego dźwięku należy jednak udokumentować i stosować się do licencji, na której dany dźwięk jest udostępniany.

    🛑 Do limitu zaliczają się wciąż (1 plik = 1 asset):

    • Zasoby, które nie są domyślną częścią danego programu, narzędzia czy rozszerzenia, przykładowo:
      • Pakiety modeli / grafik / kody dostępne na rynku danego silnika
      • Dodatkowe (extra) zasoby czy przykłady wykorzystania danego narzędzia
    • Rozszerzenia do silników, którego wynikiem są elementy gameplayu, przykładowo:
      • Narzędzie implementujące algorytm poruszania się z wykorzystaniem A*
      • Plugin implementujące system dialogowy w grze
    • Gotowe modele, grafiki, materiały
    • Gotowe utwory oraz loopy muzyczne

    Dodatkowe przykłady:

    • Save system -> liczy się jako asset, bo nie jest rozszerzeniem edytora tylko funkcjonalnością gry
    • Modyfikacje pluginów – same modyfikacje się nie liczą, ale w takim wypadku warto zaznaczać stworzone pliki które modyfilkują lub rozszerzają funkcjonalność
    • Addony które były dostępne w poprzednich wersjach narzędzia – jak długo były domyślnie dostępne i są oficjalną częścią projektu to nie liczą się do limitu (przykład: https://extensions.blender.org/add-ons/sapling-tree-gen/)
    • TextMeshPro – plugin do renderowania tekstów, sam plugin jest narzędziem, które rozszerza funkcjonalność Unity (ta część nie jest wliczana do limitu assetów), jednak do tego pluginu może pobrać masę “EXTRA” przykładów. Te przykłady będą już się zaliczać do limitu jako coś “gotowego”.

    Czy teksty kultury które weszły do ogólnie przyjętego kanonu kultury europejskiej (Iliada, Odyseja, Eneida, Boska Komedia) oraz teksty religijne (Biblia) mogą służyć jako elementy do których porównujemy świat przedstawiony?
    Tak, można stosować porównania do mitów, dzieł antycznych i baśni kanonu braci Grimm oraz H. C. Andersena.

    Ile można zdobyć punktów z kamieni milowych?
    W trakcie każdego cyklu można zdobyć maksymalnie 50 punktów.

      Czy jeśli drużyna wysłała aktualizację tablicy kanban o tydzień za wcześnie może wysłać ją jeszcze raz we właściwym terminie?
      Tak, sprawdzona zostanie najbardziej aktualna wersja.

        Czy na okładce mogą znaleźć się nowe rysunki oraz grafiki stworzone specjalnie na potrzeby kamienia milowego lub niepublikowane poza alphą?
        Możecie wykorzystać nowe grafiki, ale nie twórzcie czegoś, czego nie macie zamiaru wykorzystać w samej grze.

        Czy uczestnicy mają dostęp do onepagerów innych drużyn?    
        Nie, nie mają.

        Jeśli wszystkie bugi są zapisane jako mało istotne, można ustalić dla nich różne priorytety
        Tak.

        Czy teksty na okładce kamienia milowego muszą być po polsku?
        Nie.